W każdej firmie, w której przetwarza się dużą ilość zleceń połączonych z dużą ilością wysyłek magazynowych, ważne jest, aby ten proces przebiegał jak najsprawniej. Z pewnością może w tym pomóc połączenie systemu ERP z systemem jednego z liderów branży kurierskiej w Polsce – firmy InPost. Jest to niestandardowe, autorskie rozwiązanie NMI ERP, które pozwala na szybsze i łatwiejsze procesowanie systemu wysyłek, dzięki czemu czas poświęcony na działania w procesie wysyłki towarów może ulec znacznemu skróceniu. Automatyczne dopasowywanie wymiarów paczki, możliwość przekierowania paczki do innej lokalizacji, generowanie etykiet wysyłkowych „od ręki” to tylko niektóre z udogodnień, jakie umożliwia nam ta funkcjonalność.
Aby móc utworzyć paczkę InPost, przechodzimy do okna Zaksięgowane wydania sprzedaży. Możemy użyć do tego wyszukiwarki, która znajduje się w prawym górnym rogu. Wyświetli nam się lista zapasów, które zostały zaksięgowane i są gotowe do wysyłki w systemie. Możemy stworzyć paczkę dla jednego zapasu, jak również dla kilku naraz – aby to zrobić, należy kliknąć lewym przyciskiem myszy dany zapas, jednocześnie przytrzymując przycisk CTRL. Zaznaczone zapasy podświetlą się na niebiesko. Po kliknięciu przycisku Utwórz przesyłki InPost u góry ekranu, otworzy nam się nowe okno.
Wybieramy opcję wysyłki z dwóch dostępnych opcji i zatwierdzamy przyciskiem OK.
System przekieruje nas do nowego okna z listą paczek, które zostały utworzone.
Następnie po otwarciu pozycji z przesyłką, pojawi się nowe okno do edycji paczki, w którym należy uzupełnić pozostałe dane – informacje o paczce i adres odbiorcy. Dostępne są 3 rozmiary paczek (Gabaryt A, B lub C). System powinien automatycznie określić rozmiar paczki na podstawie wymiarów, które są zapisane w kartotece zapasu. Jeśli nie ma tam dostępnych takich informacji, sami możemy określić rozmiar paczki, wybierając jedną z trzech dostępnych opcji. Po zaznaczeniu konkretnego gabarytu, wymiary paczki automatycznie zmienią się na domyślny rozmiar paczki w InPost. Dane odbiorcy zostaną automatycznie uzupełnione na podstawie informacji, które znajdują się w systemie – danych osoby kontaktowej klienta lub danych wpisanych do systemowego wydania sprzedaży. Informacje te możemy znaleźć po rozwinięciu pola Kod odbiorcy dostawy.
Istnieje również możliwość wybrania najbliższego paczkomatu w okolicy (Kod paczkomatu), która jest dostępna po wprowadzeniu kodu pocztowego. Po rozwinięciu listy w nowym oknie pojawią się dane najbliższych paczkomatów.
Po wybraniu paczkomatu możemy przejść do następnego kroku, którym jest wysłanie paczki.
W otwartym oknie zaktualizowały się informacje o statusie paczki. Został nadany ID przesyłki InPost oraz pojawiła się opcja ofert, z których można skorzystać. Po wybraniu oferty zatwierdzamy zlecenie oraz zakup usługi, wybierając Potwierdź i opłać przesyłkę.
Automatycznie w zakładce Status zmieni się status paczki oraz pojawi się numer śledzenia wygenerowany przez InPost. Następnie z opcji dostępnych na górze ekranu możemy pobrać etykietę, aby ostatecznie przygotować paczkę do wysyłki. Status oraz listę wszystkich przesyłek możemy sprawdzić po wpisaniu i potwierdzeniu w wyszukiwarce systemowej frazy Lista przesyłek. Zostaniemy przekierowani do okna, w którym znajduje się lista wszystkich wygenerowanych paczek wraz z ich statusem.
Status oraz listę wszystkich przesyłek możemy sprawdzić po wpisaniu i potwierdzeniu w wyszukiwarce systemowej frazy Lista przesyłek. Zostaniemy przekierowani do okna, w którym znajduje się lista wszystkich wygenerowanych paczek wraz z ich statusem.
Potrzebujesz szybszych dostaw, aby zapewnić swojej firmie przewagę? Chcesz ograniczyć koszty? Możemy w tym pomóc. Skontaktuj się z nami – przygotujemy taką lub inną integrację, w pełni dopasowaną do potrzeb Twojej firmy. Zacznij napędzać wydajność i rozwój w biznesie, dzięki systemowi ERP.
Michał Poseniak
Konsultant ERP