Zarządzanie serwisem
Programy Microsoft Dynamics 365 Business Central optymalizuje działanie serwisu, integrując dane z różnych miejsc. Dzięki temu pracownicy mają dostęp do kompleksowych informacji o klientach, produktach i historii reklamacji. System pozwala również na tworzenie, kontrolowanie i śledzenie zleceń serwisowych. Serwisanci mogą monitorować stan napraw, terminy i dostępność zasobów. To wszystko umożliwia bardziej efektywne zarządzanie projektami.
Zarządzanie pozycjami objętymi serwisem
Osobny moduł Microsoft Dynamics 365 Business Central, wspierający dział serwisu, pozwala na tworzenie szczegółowej ewidencji przedmiotów i produktów podlegających usługom serwisowym, zawierającej takie informacje jak: numery seryjne, dane dotyczące komponentów przedmiotu, szczegóły umów i warunków gwarancji, a także informacje o cenach, częściach zamiennych i przedmiotach zastępczych.
Zarządzanie cenami serwisu
Program do serwisu umożliwia:
- Przypisanie i śledzenie stosowanych cen serwisu.
- Ustawianie grup cen, które możemy przydzielać do przedmiotu lub grupy przedmiotów wchodzących w skład zlecenia lub powiązanych z konkretnym typem usterki.
- Tworzenie zestawień oraz ich wydruk na drukarce lub innych urządzeniu.
- Integrację z kasą fiskalną.
- Definiowanie szablonów kalkulacji cen pozwalających korygować (aktualizować) ustalone wartości.
- Automatyczne przypisywanie odpowiedniej struktury cen na podstawie powiązanej grupy cen serwisu.
- Tworzenie raportów dotyczących rentowności serwisu względem grup cenowych, pozwalających analizować stosowane grupy cenowe i eliminować te, które nie są zyskowne.
Zarządzanie umowami serwisowymi
Za pomocą systemu możliwe jest tworzenie umów , administrowanie nimi i ewidencjonowanie. Zarządzanie umowami umożliwia także rejestrowanie i dostęp do historii poszczególnych umów, obejmującej dane przedmiotów serwisu, użytych części i roboczogodzin.
Ofertowanie umów serwisowych
Po utworzeniu oferty umowy możliwe jest jej przekształcenie bezpośrednio w umowę, zawierającą dane zaakceptowane przez klienta.
Definiowanie kryteriów identyfikacji i kwalifikowania usterek
Moduł daje możliwość stworzenia pełnej dokumentacji, pomagającej w świadczeniu usług serwisowych w tym kryteriów identyfikacji i kwalifikowania usterek, a także procedur przypisanych do konkretnych klas problemów.
Ewidencja zleceń serwisowych
Dzięki pełnej ewidencji zleceń serwisowych możliwa jest analiza efektywności działań, kosztów serwisu, a także szacowanie opłacalności umów oraz ofert .
Alokacja zasobów do obsługi zadań serwisu
Funkcja alokacji zasobów daje możliwość przypisania pracowników do zadań i rezerwacji materiałów (np. części zamiennych czy przedmiotów zamiennych) niezbędnych do realizacji umowy serwisowej.
Kontrola zapotrzebowania na części zamienne
Dzięki ewidencji i analizie zapotrzebowania na części zamienne możliwe jest precyzyjne planowanie działań produkcyjnych lub zakupów.
Zarządzanie zleceniami serwisowymi
Funkcja ta pozwala na:
- Automatyczne tworzenie zamówień serwisowych zgodnie z warunkami wprowadzonymi w umowie.
- Tworzenie zleceń do wielu umów jednocześnie.
- Rejestrowanie jednorazowych zdarzeń.
- Rejestrowanie i dostęp do kompletnej historii zleceń, która tworzona jest w dzienniku ewidencyjnym.
- Ewidencję posiadanych przedmiotów zastępczych, a także ich rezerwację.
Kontrola obsługi zlecenia (workflow)
Narzędzie planowania zadań umożliwia szczegółową rejestrację wykonania zaplanowanych czynności, czasu pracy, zużytych zasobów, a dzięki temu także śledzenie statusu realizacji usługi, planowanie i rozliczenie kosztów usługi czy kontrolę rentowności umów serwisowych.
Fakturowanie umów i zleceń serwisowych
Dokumenty umów oraz zleceń można połączyć z księgą główną i wykonywać na nich pełen zakres operacji księgowania oraz fakturowania. Istnieje możliwość automatycznego tworzenia faktur serwisu zgodnie z warunkami określonymi w umowie.
System może również wysyłać automatyczne powiadomienia o statusie realizacji usługi serwisowej. W tym zakresie program oferuje:
- zarządzanie pozycjami objętymi serwisem;
- administrowanie cenami serwisu;
- kontrolowanie umów serwisowych;
- ofertowanie umów;
- definiowanie kryteriów identyfikacji i kwalifikowania usterek;
- ewidencja zadań;
- alokację zasobów do obsługi zadań serwisu;
- kontrolę zapotrzebowania na części zamienne;
- zarządzanie zadaniami;
- kontrolę obsługi zlecenia (workflow);
- fakturowanie umów i zamówień.
Obsługa powiadomień
System może również generować automatyczne powiadomienia o statusie realizacji usługi serwisowej.