Zarządzanie majątkiem firmy i Środkami Trwałymi
Kartoteki środków trwałych
Dzięki funkcji kartotek środków trwałych możliwe jest budowanie pełnej ewidencji składników majątku przedsiębiorstwa, ich klasyfikacji, amortyzacji, a także zarządzania ubezpieczeniami i konserwacją.
Grupy księgowe ŚT i ustawienia księgowania
Zgodnie z wymogami polskiego prawa, kartoteki umożliwiają grupowanie według aktualnie obowiązującej klasyfikacji środków trwałych i przypisywanie grupom odpowiednich stawek amortyzacyjnych.
Księgi amortyzacji (bilansowa, podatkowa, inne)
Moduł do zarządzania środkami trwałymi umożliwia tworzenie nieograniczonej liczby ksiąg amortyzacji. W zależności od potrzeb, księgi te mogą być połączone z księgą główną – do celów rozliczeniowych i podatkowych, lub nie – wtedy wykorzystywane są jedynie do wewnętrznej kontroli i tworzenia bilansu wartości środków.
Automatyczne naliczanie i księgowanie amortyzacji
Dzięki przypisaniu środków trwałych do odpowiednich grup oraz przypisaniu im stawek i reguł amortyzacyjnych, możliwe jest automatyczne naliczanie i księgowanie amortyzacji.
Tworzenie planu amortyzacji
System ERP umożliwia tworzenie rocznego planu amortyzacji, czyli raportu prezentującego przewidywane koszty amortyzacji wszystkich zewidencjonowanych składników majątku trwałego w przedsiębiorstwie.
Ewidencja wyposażenia
System ERP umożliwia także prowadzenie ewidencji wyposażenia, obejmującej składniki majątku niewpisane do ewidencji środków trwałych.
Ewidencja ubezpieczeń ŚT
Moduł do zarządzania środkami trwałymi umożliwia pełne zarządzanie ubezpieczeniami, w tym przypisywanie aktywów do polis ubezpieczeniowych, monitorowanie pokrycia ubezpieczenia i corocznych składek ubezpieczeniowych.
Konserwacja ŚT
W kartotekach środków trwałych możliwe jest rejestrowanie kosztów konserwacji, a także prowadzenie kalendarza serwisowania. Dane te mogą być wykorzystywane zarówno w procesie budżetowania, jak i w planach zakupów w przypadku konieczności zastąpienia środka trwałego.
Zakup, zwiększenie/zmniejszanie wartości i sprzedaż ŚT
W systemie ERP możliwe jest księgowanie poprzez fakturę zarówno kosztu nabycia, wydatków na eksploatację, jak i operacji zwiększenia wartości środka trwałego. Analogicznie system umożliwia także sprzedaż, likwidację i zmniejszenie wartości (częściową sprzedaż) środków trwałych poprzez fakturę sprzedaży.