Opinion Sp. z o.o.Firma Opinion od 25 lat zapewnia swoim partnerom kompleksowe usługi w zakresie komunikacji wizualnej. Więcej informacji na temat firmy znajduje się na stronie internetowej: opinion.com.pl |
Zakres wdrożenia
Microsoft Dynamics NAV funkcjonuje w firmie od 2014 roku. Obecnie z systemu korzysta około 50 pracowników różnych działów. Wraz z nową strukturą plików JPK obowiązującą od 2022 roku użytkownicy niewspieranych wersji systemu Ms Dynamics NAV stracili możliwość generowania plików JPK zgodnych z nowymi wymaganiami. Przy rozbudowanych wersjach systemu, bogatych w indywidualne modyfikacje dostosowane do specyfiki prowadzonej działalności, zmiana systemu do wyższej wersji wymaga zaangażowania pracowników, środków oraz sporej ilości czasu. Niezbędne było znalezienie sposobu łączącego pracę w ramach dotychczasowej architektury systemowej z nową funkcjonalnością zapewniającą zgodność z obwiązującymi przepisami. Firma zastosowała początkowo inne rozwiązanie umożliwiające generowanie wymaganych plików JPK, jednak jego wykorzystanie wiązało się z rezygnacją z automatyzacji, dodatkową pracą niezbędna do wykonania po stronie biura rachunkowego oraz bardzo małą elastycznością. Zdecydowano zatem o konieczności znalezienia innego modelu, bardziej odpowiadającego potrzebom firmy.
Wyzwania i opcje dedykowane
Szybkie udostępnienie kluczowych funkcjonalności obszaru finansowego stanowiło największe wyzwanie. Rozwiązania hybrydowe zostało tak dostosowane, aby wszystkie dane zebrane w dotychczas używanym systemie były przekazane do MS Dynamics 365 Business Central, tam opracowywane w obszarze finansowo- księgowym a następnie niezbędne informacje o kosztach ponownie zostają przekazane do starej wersji systemu. Aktualizacje wykonywane są automatycznie z wyeliminowaniem możliwości błędów. Przy wykorzystaniu stale aktualizowanej wersji on-line firma zyskała nie tylko wyeliminowanie podobnych problemów w przypadku przyszłych zmian w przepisach. Dodatkowo udostępniono inne opcje takie tworzenie deklaracji VAT EU czy automatyczne przelewy, które wcześniej nie były możliwe do wykorzystania.
Rafał Dziduch, Business Development Manager w NMI ERP
Dodatkowe narzędzia uruchomione przy wdrożeniu
Znacznie szersze możliwości oferowane w ramach chmurowej wersji systemu zapewniły dostęp do wykorzystania nowoczesnych form raportowania w ramach narzędzie PowerBI.
Zostały przygotowane nowe wersje raportów marżowych dostosowanych do wymagań firmy. Uwzględnia on na przykład poziom obsługi reklamacji przedstawiony w na tyle ciekawej formie graficznej, że jest wykorzystywana bezpośrednio w informacjach wewnętrznych i newsletterach.
Także nową wersję miesięcznych raportów zarządczych uwzględniających zestawienia dotyczące transakcji, czy poniesionych kosztów użytkownicy ocenili znacznie wyżej pod względem dostępności, aktualizacji i formy przedstawiania kluczowych informacji.
Czas wdrożenia
Analiza potrzeb i dostosowań funkcjonalności, przygotowanie wdrożenia oraz jego uruchomienie zajęło 6 tygodni.
Korzyści z wprowadzenia zmian
Po uruchomieniu hybrydowego rozwiązania systemu dotychczasowi użytkownicy korzystają z Microsoft Dynamics NAV jak dotychczas, a księgowość oraz biuro rachunkowe z nowej, chmurowej wersji MS Dynamics 365 Business Central. Wraz z uruchomieniem dodatkowej, nowej wersji online firma zyskała poza możliwością generowania poprawnych plików JPK, dostęp do nowych funkcjonalności takich jak deklaracje VAT EU, bankowość elektroniczna, czy weryfikacja rachunków bankowych i aktywności VAT kontrahentów. Obecnie trwa uruchomienie także funkcjonalności pozwalającej na generowania przelewów bezpośrednio z sytemu wraz z uwzględnieniem mechanizmu podzielnej płatności (Split Payment).
Poszerzyła się także funkcjonalność raportowania o możliwości oferowane w ramach PowerBI. Znacznie szerszy dostęp do praktycznych narzędzi wspierających pełną automatyzację operacji biznesowych w wersji chmurowej sprawił, że w przyszłości planowane jest przeniesienie wszystkich procesów do MS Dynamics 365 Business Central.
Anna Cieśla, Główna Księgowa w Opinion Sp. z o.o.
Rafał Dziduch
Business Development Manager
Zapytaj o wdrożenie!
Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz z nami współpracować, zapraszamy do kontaktu:+48 532 743 468
biuro@nmierp.pl
Napisz do nas!