Integracja z systemem sprzedażowym – część 1

Systemy ERP Microsoft Dynamics, takie jak NAV czy Business Central mają wiele użytecznych księgowych funkcji, których nikomu już nie trzeba przedstawiać. Możemy również rozbudować je o dodatkowe narzędzia i automatyzacje, aby każdy rodzaj pracy przebiegał jeszcze sprawniej. Jeśli nie wiesz o czym mowa, zerknij do naszych poprzednich artykułów: Hybrydowe rozwiązanie pod nowe JPK, Korekta wymiarów po zaksięgowaniu dokumentu.

Z drugiej strony jest system sprzedażowy, którego używasz od lat, wystawiasz w nim faktury i korekty, tworzysz kartoteki nabywców, masz dostęp do innych niezbędnych finansowych informacji.

Są to zatem dwa osobne rozwiązania, które, chociaż mają punkty wspólne, działają osobno i przeznaczone są do innych zadań. I tutaj z pomocą przychodzi integracja. Łączy punkty wspólne, za pomocą automatycznych procesów, dzięki którym całość działa płynnie, bez konieczności ręcznego uzupełniania tych samych danych wielokrotnie w innych systemach.

W tej serii artykułów chcemy przedstawić cztery możliwości, na dokonanie integracji pomiędzy systemami klasy CRM oraz ERP, jakim jest Microsoft Dynamics 365 Business Central. Jako pierwszy przykład weźmiemy firmę, która prowadzi sprzedaż nie tylko we własnym sklepie internetowym, ale także posiada sieć salonów oraz wystawia swoje produkty na zewnętrznej platformie sprzedażowej.

Faktury wystawiane są w różnych miejscach – są to zarówno faktury paragonowe w sklepach stacjonarnych, jak i faktury wystawiane dla firmy przez platformę. Potrzebne jest rozwiązanie, dzięki któremu wszystko będzie dostępne w jednym miejscu i nie będzie wymagało wielu operacji i poświęcania temu dużej ilości czasu.

W ten właśnie sposób działa integracja – wczytuje z pliku odpowiednie dane, generowane przez kasy fiskalne z salonów dla faktur paragonowych oraz ze sklepów internetowych. Numery faktur są odpowiednio nadawane, aby we wszystkich miejscach się zgadzały i mogły zostać zaksięgowane i utworzone pliki JPK.

Po imporcie, faktury mogą być księgowane, także seryjnie, co znaczenie oszczędza czas.

Faktury z salonu mają przypisany atrybut VAT jako faktura paragonowa, ale mogą mieć również dodatkowe atrybuty.

Automatyzacja procesów znacznie przyspiesza pracę. Aby wczytać do systemu faktury, wystarczą dosłownie trzy kliknięcia. W firmie, która prowadzi sprzedaż w wielu różnych miejscach i lokalizacjach, jest to niezbędne, aby prawidłowo stworzyć i wysłać plik JPK, a nasz system ERP właśnie to zapewnia, umożliwiając jego generowanie.

Zapraszamy do śledzenia uważnie naszej strony – już niedługo pojawią się kolejne wpisy o innych rodzajach integracji z systemem sprzedażowym. A jeśli rozważasz wprowadzenie podobnego do przedstawionego tutaj rozwiązania, zapraszamy do kontaktu za nami. Rozwijaj swój biznes dzięki możliwościom, które oferuje system ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central i skorzystaj z doświadczenia przedstawicieli NMI ERP!

Rafał Dziduch
Business Development Manager


Opublikowano
arrow_back Poprzedni
apps Zobacz pozostałe