Od stycznia 2022 roku, ze względu na skrócone terminy zwrotu VAT, zaszły pewne zmiany w strukturach plików JPK. W związku z tym konieczne jest posiadanie najbardziej aktualnej wersji systemu ERP, która pomoże Ci odpowiednio przygotować dane wysyłane do Ministerstwa Finansów.
Co jednak w przypadku, gdy korzystasz ze starszej wersji Microsoft Dynamics NAV, która nie otrzymuje już wsparcia technicznego i darmowych aktualizacji? Taki problem występuje w Business Central 13, NAV2018 i wcześniejszych (a już niedługo również w Business Central 14).
Jedną z metod jest pozostanie przy starym systemie i ręczne uzupełnianie danych – jest to jednak żmudny i czasochłonny proces, a ponadto zwiększa szansę na popełnienie błędu. Najprostszym rozwiązaniem wydaje się więc być aktualizacja wszystkich procesów do najnowszej wersji Business Central. Z pewnością jest to jednak rozwiązanie, które może być bardzo kosztowne i czasochłonne.
Jak najlepiej dostosować się do nowych wymagań?
W NMI ERP przygotowaliśmy hybrydowe rozwiązanie, które nie tylko pozwoli Ci zaoszczędzić czas i pieniądze, ale także zaoferuje pełną funkcjonalność najnowszej aktualnie dostępnej wersji w zakresie obsługi JPK VAT. Jest to integracja między posiadanym systemem a najnowszym Business Central w chmurze. Dzięki temu aktualizacje są dostępne bezpłatnie i zawsze na czas – nie musisz dłużej martwić się nowymi zmianami prawnymi. Już nigdy nie będzie trzeba podnosić systemu do nowszej wersji, ponieważ Business Central online jest aktualizowany automatycznie co 6 miesięcy, a dodatkowo posiada gwarancję dostosowania systemu do polskiego prawa podatkowego.
Korzyści rozwiązania hybrydowego
Jak to dokładnie działa? Integracja polega na tym, że transakcje podlegające VAT są eksportowane ze starego systemu i wczytywane do Business Central, gdzie są księgowane i dostosowywane do aktualnie obowiązujących wymagań. Tak wyeksportowany plik jest w 100% poprawny pod względem najnowszych zmian Ministerstwa Finansów.
Wśród licznych zalet takiego rozwiązania, z pewnością można wymienić:
- Oszczędność czasu i pieniędzy, ponieważ nie musisz przechodzić na najnowszą wersję systemu w pełnym zakresie.
- Nie musisz dłużej martwić się o poprawność wysyłanych plików, gdyż system automatycznie dostosowuje je do obowiązujących przepisów.
- Darmowe aktualizacje gwarantują, że także w przyszłości będziesz posiadać pliki JPK dostosowane do najnowszych zmian.
- W ciągu 2 tygodni zaimplementujemy i dostosujemy integrację do Twoich potrzeb!
Skontaktuj się z nami i przygotuj się do zmian!
Rafał Dziduch
Business Development Manager