Korzystanie z systemu ERP wspiera naszą codzienną pracę w firmie, dzięki integracji wszystkich działań i funkcji w jednym miejscu. Takie rozwiązanie wiąże się z dużą ilością napływających informacji, do których użytkownik ma dostęp. Jednak ze względu na ich liczbę, część z nich łatwo przegapić. Żeby temu zapobiec Microsoft Dynamics NAV umożliwia konfigurację powiadomień w taki sposób, aby informowały o najważniejszych zdarzeniach.
Aplikacja "Moje powiadomienia" pozwala użytkownikowi systemu wybrać jakiego rodzaju informacje najbardziej go interesują. Może on również określić filtry, na przykład ze względu na nabywców lub zapasy. Istnieje także możliwość definiowania treści wiadomości, które system wysyła użytkownikowi. Oczywiście może on również wyłączyć powiadomienia, jeżeli nie jest nimi zainteresowany.
Edycja ustawień w aplikacji
Dostępne powiadomienia mogą być wykorzystywane między innymi przy zamówieniach czy fakturach sprzedaży. Użytkownik podczas tworzenia nowego dokumentu zostaje od razu poinformowany, jeżeli wybrany nabywca przekroczył limit kredytowy lub jego należności są przeterminowane. Osoba korzystająca z systemu dowiaduje się dzięki temu, że zanim wystawi kolejną fakturę, klient powinien najpierw uregulować zaległe należności.
Podobnie wygląda sytuacja w przypadku zapasów. Osoba korzystająca z systemu zostanie poinformowana jeżeli ilość wybranego towaru w magazynie jest niewystarczająca. Dzięki powiadomieniom użytkownik zostanie również poinformowany czy proces realizacji przyjęcia towaru na magazyn przebiegł poprawnie.
Powiadomienia MS Dynamics NAV podczas fakturowania
W momencie, gdy użytkownik utworzy fakturę, ale jej nie zaksięguje, system wyświetli komunikat:
Natomiast po zaksięgowaniu użytkownik ma możliwość przejścia i sprawdzenia zaksięgowanego dokumentu.
Powiadomienia dla innych użytkowników
Dodatkowo w systemie NAV istnieje możliwość przekazywania informacji pomiędzy użytkownikami, poprzez dodawanie komentarzy do dokumentów i ustawiania ich jako powiadomień. Skutkuje to wyświetleniem się komentarza na stronie głównej danego użytkownika. Jest to przydatna funkcja, którą można wykorzystać w pracy między oddziałami firmy.
Autor: Łukasz Dubel