Czy wiesz, że produkty na fakturze możesz grupować według ich opisu? Pozwala na to wdrożone przez nas rozwiązanie, dzięki któremu zapasy znajdujące się zarówno na fakturach sprzedaży, jak i fakturach pro forma, jesteś w stanie grupować w komplety według własnego klucza.
Tę przydatną funkcję możesz wykorzystać na wiele sposób, w zależności od specyfiki Twojej firmy. Okaże się użyteczna zarówno w przypadkach, kiedy chcesz pogrupować produkty o podobnej charakterystyce, jak i gdy potrzebujesz połączyć zestaw elementów stanowiących pewną całość. Przyśpieszy Twoją pracę zwłaszcza w sytuacjach, w których na fakturze znajdują się spore ilości zapasów.
Sam proces jest niezwykle prosty, dlatego w tym artykule chcemy Ci pokazać jaki właściwie efekt możesz dzięki temu działaniu uzyskać.
Grupowanie po opisie
Standardowo, bez zastosowania grupowania po opisie, przykładowa faktura prezentuje się w poniższy sposób.

Wprowadzenie grupowania faktur po opisie wymaga od Ciebie wyłącznie wpisania klucza. Uzupełniamy go po wejściu na zamówienie sprzedaży, w polu Opis faktury na liniach sprzedaży.

W efekcie otrzymamy fakturę pro forma, na której produkty zostały przedstawione w kompletach według wpisanego opisu faktury. Zsumowano również kwoty należności.

Poniżej natomiast możesz zobaczyć w jaki sposób prezentuje się faktura, na której zastosowano grupowanie produktów po opisie, już po zaksięgowaniu zamówienia sprzedaży.

Na takiej fakturze również znajdują się zapasy pogrupowane w komplety, a kwoty należności zostały zsumowane.

Mamy nadzieję, że także dla Ciebie grupowanie po opisie faktur okazało się prostym działaniem, które znacząco ułatwi Twoją pracę. Skorzystaj również z innych dostarczanych przez nas rozwiązań, a jeśli jeszcze nie posiadasz systemu Microsoft 365 Business Central, umów się z nami na wdrożenie!