Aktualizacja Wave 2 2023 dla Microsoft Dynamics 365

Aktualizacja release wave 2 2023 dla Microsoft Dynamics 365

Microsoft Dynamics 365 to zaawansowane rozwiązanie ERP, które regularnie otrzymuje aktualizacje od Microsoftu. W 2023 r. system doczeka się drugiej już w tym roku aktualizacji Wave 2, która wprowadzi szereg nowych możliwości i usprawnień w różnych obszarach aplikacji. Aktualizacja Wave 2 będzie wdrażana stopniowo od października 2023 roku do marca 2024 roku, więc niektóre nowości są już dostępne, a na inne trzeba jeszcze zaczekać.

W tym artykule przedstawimy, co nowego znajdziesz w Microsoft Dynamics 365 i w jaki sposób zoptymalizuje to procesy biznesowe w Twojej firmie.

Aktualizowane obszary systemu:

Marketing

Microsoft nieustannie udoskonala sztuczną inteligencję wykorzystywaną w obszarze marketingu. To właśnie dzięki niej lepiej zrozumiesz swoich klientów i zbudujesz z nimi trwałe relacje.

Kluczowymi elementami tej aktualizacji są:

  • Copilot i innowacje AI: Copilot to funkcja, która wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby pomóc Ci w szybkim tworzeniu spersonalizowanych treści i koncepcji kampanii. Dzięki temu, nawet najbardziej czasochłonne zadania będą wykonane efektywniej.
  • Nowe panele B2B i przypisywanie leadów: Aby ułatwić koordynację i współpracę między zespołami sprzedaży i marketingu, wprowadzono nowe panele B2B oraz możliwość bezpośredniego przypisywania leadów do odpowiednich przedstawicieli handlowych. To pozwoli na efektywne działanie jako jednolity zespół na całej ścieżce zakupowej klienta.

Sprzedaż

Microsoft w obszarze sprzedaży koncentruje się na narzędziach i funkcjonalnościach, które wspierają proces sprzedaży i pomagają w budowaniu trwałych relacji z klientami.

W aktualizacji Wave 2 znajdziesz następujące nowości:

  • Copilot i innowacje AI: Rozwój sztucznej inteligencji pomoże Ci w skupieniu się na najważniejszych aspektach pracy, redukując jednocześnie czas poświęcony na rutynowe zadania.
  • Boty do początkowego kontaktu z klientem: Dzięki tym botom zautomatyzujesz pierwszy etap procesu sprzedaży i otrzymasz tylko najwyższej jakości potencjalnych klientów, co oszczędzi Twój czas. Ponadto, podczas rozmowy z klientem, będziesz móc korzystać ze wskazówek i sugestii opartych na wcześniejszych interakcjach z danym klientem.
  • Ulepszenia akceleratora sprzedaży: Poprawione zostaną elementy listy roboczej oraz widżet Dalej, co przyczyni się do zwiększenia wydajności, personalizacji i łatwości obsługi.
  • Automatyczne tworzenie zadań: Możliwe będzie automatyczne tworzenie zadań do wykonania na podstawie informacji z różnych aplikacji Office, takich jak e-maile, wiadomości Teams i transkrypcje rozmów Teams. Dzięki temu otrzymasz przypomnienia dotyczące realizacji tych zadań.

Serwis

Aktualizacja Wave 2 dotycząca obszaru serwisu pomoże zapewnić Ci najwyższej jakości obsługę klienta. Dzięki niej będziesz móc jeszcze skuteczniej zarządzać zgłoszeniami, angażować klientów, współpracować z zespołem i wykorzystywać zaawansowane analizy oparte na sztucznej inteligencji.

Najważniejsze nowości to:

  • Copilot i innowacje AI: Copilot również w dziale serwisu dostarczy Ci wsparcia opartego na sztucznej inteligencji, pomagając szybciej rozwiązywać problemy, efektywniej obsługiwać zgłoszenia i automatyzować czasochłonne zadania. Copilot zapewni interaktywny czat, kontekstowe odpowiedzi, a także wygeneruje podsumowania i raporty.
  • Integracja zespołów Microsoft Teams: Dzięki wbudowanej aplikacji Microsoft Teams, otrzymasz najlepsze narzędzia do automatyzacji procesów biznesowych, współpracy i komunikacji.
  • Ujednolicony routing: Inteligentna usługa ujednoliconego routingu w dziale obsługi klienta wykorzystuje sztuczną inteligencję do przypisywania przychodzących zgłoszeń serwisowych z wszystkich kanałów do najbardziej odpowiednich pracowników. Ujednolicony routing bierze pod uwagę wiele czynników, takich jak umiejętności, dostępność i priorytet zgłoszenia, aby zapewnić optymalne dopasowanie i zadowolenie klienta.
  • Omnichannel: Możliwości kontaktu wielokanałowego umożliwią organizacjom natychmiastowe łączenie się z klientami za pośrednictwem kanałów takich jak czat na żywo, SMS-y czy kanały głosowe i społecznościowe.

Finanse

Usprawniając dział finansów w aplikacji Microsoft Dynamics 365 skupiono się na wprowadzeniu innowacji za pomocą automatyzacji, optymalizacji kosztów oraz tworzeniu wydajnych zespołów, które mogą pracować szybciej i sprawniej dzięki sztucznej inteligencji.

Aktualizacja Microsoft Dynamics 365 Finance obejmuje:

  • Rozszerzone planowanie i analiza: Otrzymasz narzędzia, które łączą planowanie operacyjne i finansowe, umożliwiając ciągłe planowanie, działanie i analizę.
  • Analityka wydajności biznesowej: Ułatwi raportowanie poprzez centralizację danych z wielu procesów biznesowych w łatwym do użycia interfejsie.
  • Rozszerzenie zasięgu: Zasięg systemu i zgodność z przepisami zostanie rozszerzona na dodatkowe kraje Ameryki Łacińskiej, takie jak Boliwia, Dominikana, Ekwador, Gwatemala, Peru i Wenezuela.
  • Dostarczanie aktualizacji regulacyjnych: Dostarczone zostaną aktualizacje regulacyjne w celu spełnienia wymogów cyfryzacji podatkowej, w tym e-faktur i JPK dla Danii, e-raportowania dla Francji oraz e-faktur dla Australii, Nowej Zelandii i Hiszpanii.

Łańcuch dostaw

Aktualizacja łańcucha dostaw skupia się na optymalizacji i ulepszaniu procesów sprzedażowych oraz zakupowych, aby zapewnić firmom elastyczność niezbędną do prosperowania w coraz bardziej skomplikowanym środowisku biznesowym.

Nowości, które wprowadza aktualizacja Wave 2 w obszarze łańcucha dostaw to:

  • Złożone opłaty, klasy zamówień i zaawansowane blokady zamówień: Wprowadzenie tych funkcji zwiększy elastyczność procesu sprzedaży.
  • Nowe możliwości kontroli eksportu: Pomogą firmom zarządzać zgodnością z restrykcjami eksportowymi.
  • Zatwierdzanie zamówień zakupu i zapytań o oferty: Przebudowany sposób zatwierdzania zamówień zakupu i zapytań o oferty sprawi, że proces zatwierdzania będzie jeszcze szybszy i łatwiejszy.
  • Kompletacja materiałów i obsługa zmian produkcyjnych: Ulepszenia w tym zakresie zwiększą elastyczność na hali produkcyjnej.
  • Zarządzanie zapasami i logistyką: Możliwości zarządzania zapasami i logistyką w Dynamics 365 Supply Chain Management pozwolą firmom na efektywne zarządzanie procesami sprzedaży i realizacji, zapewniając dostępność zapasów odpowiadającą pożądanym poziomom usług.
  • Zarządzanie magazynem: Kontynuowane są inwestycje mające na celu zwiększenie efektywności operacji magazynowych poprzez optymalizację i automatyzację kluczowych procesów, takich jak liczenie, zwroty od klientów, odbiór produktów i ponowne składanie zamówień. Nowe interfejsy i usprawnione procesy pozwolą firmom korzystać tylko z funkcji zarządzania magazynem, co czyni je szeroko dostępnymi dla firm korzystających z systemów ERP lub systemów zarządzania zamówieniami innych firm.
  • Copilot i innowacje AI: Również w tym obszarze Microsoft rozwija sztuczną inteligencję i funkcję Copilot. Oferuje ona pomoc kontekstową, dzięki której szybciej poznasz wszystkie możliwości korzystania z aplikacji.
  • Zarządzanie informacjami o produkcie: Aktualizacja w tym obszarze skupia się na pomocy firmom prowadzącym handel międzynarodowy w nawigacji i weryfikacji zgodności z coraz bardziej skomplikowanymi przepisami regulującymi eksport produktów.
  • Planowanie: Wave 2 wprowadza nową funkcję inteligentnego planowania popytu, oferującą angażujące doświadczenia użytkownika oraz inteligentne raporty i analizy.

Projekty

W tym obszarze, aktualizacja przyniesie znaczące usprawnienia w zakresie scenariuszy zakupu usług czy inteligentnych rekomendacjach zasobów. To wszystko ma na celu zwiększenie efektywności i elastyczności zarządzania projektami.

W ramach aktualizacji dostarczone zostaną rozwiązania takie jak:

  • Zwiększenie limitów zadań WBS do 1000: Pozwoli to na bardziej szczegółowe i rozbudowane planowanie projektów.
  • Ulepszone ustalanie cen: Wprowadzenie modeli opartych na metodach koszt plus i marży transakcyjnej umożliwi lepsze dostosowanie cen do rzeczywistych kosztów pracy.
  • Kopiowanie ofert, umów i szans przez podmioty prawne: Ułatwi to zarządzanie wieloma projektami realizowanymi przez różne podmioty prawne w ramach jednej organizacji.
  • Ulepszone budżetowanie projektów: Wsparcie dla prognozowania przychodów i podsumowań pozwoli na efektywniejsze planowanie budżetów projektów.
  • Projekty z fakturowaniem opartym na postępach: Oznacza to lepsze dostosowanie procesu fakturowania do rzeczywistego postępu prac w projekcie.
  • Inteligentne rekomendacje zasobów: Ułatwią one dobór pracowników do projektu poprzez dostarczanie sugestii dotyczących wcześniejszego doświadczenia i kryteriów takich jak koszty, dopasowanie umiejętności i dostępność.

Zasoby ludzkie

W aplikacji systemu ERP służącej do zarządzania zasobami ludzkimi Microsoft kontynuuje udoskonalanie procesu rekrutacji, oferując funkcjonalne i intuicyjne rozwiązania przeznaczone dla rekruterów, kandydatów i menedżerów ds. rekrutacji.

Aktualizacja Wave 2 dotycząca Microsoft Dynamics 365 Human Resources przyniesie następujące nowości:

  • Rozbudowany system HCM: Uwzględni integrację systemu zarządzania nauką za pośrednictwem publicznych interfejsów API wykorzystujących Dataverse, a także rozszerzenie sieci partnerów ds. listy płac.
  • Ograniczenie liczby ręcznych procesów: To funkcje, które mają na celu ograniczenie liczby manualnych procesów i zwiększenie współpracy pomiędzy pracownikami.

Handel

Firma Microsoft stale wychodzi naprzeciw wyzwaniom w obszarze handlu, wynikającym ze zmiennych nawyków zakupowych konsumentów, ciągłej niepewności gospodarczej i rosnącej konkurencji.

Najważniejsze usprawnienia, które zostaną wprowadzone to:

  • Copilot i innowacje AI: Pozwoli Ci to na wykorzystanie AI do tworzenia angażujących treści dotyczących Twoich produktów, a także do wydajniejszego wykonywania zadań i nawiązywania relacji z klientami.
  • Status zapasów: Dzięki integracji z usługą widoczności zapasów, aktualne informacje o zapasach w czasie rzeczywistym będą dostępne we wszystkich kanałach sprzedaży.
  • Omnichannel: Udostępnione zostaną nowe możliwości obsługi wielokanałowej oraz ujednolicone zarządzanie.
  • Aplikacja Store Commerce: Wdrożenie dostosowanej do specyficznych potrzeb rynkowych aplikacji Store Commerce będzie możliwe w Szwecji i Europie Wschodniej.

Dodatkowe usprawnienia

  • Szybsza adaptacja z Microsoft Power Platform: Ułatwiono integrację z Power Platform, oferując szablony, które obsługują więcej scenariuszy. Możesz także korzystać z zdarzeń biznesowych za pomocą konektora Business Central Power Automate.
  • Język AL: Aktualizacja stawia na również na zwiększenie produktywności programistów AL i wprowadza szereg usprawnień, takich jak obsługa przestrzeni nazw czy możliwość ochrony poufnych danych.
  • Usprawnienia aplikacji mobilnej: Będziesz móc użyć funkcji Tell-Me, aby uzyskać jeszcze szybszy dostęp do stron i danych.

Wszystkie szczegółowe informacje na temat aktualizacji 2023 release wave 2, wraz z datami udostępniania poszczególnych funkcji, znajdziesz tutaj.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

Jesteśmy do Twojej dyspozycji, jeśli potrzebujesz pomocy lub porady dotyczącej aktualizacji. Nasze wsparcie obejmuje zarówno pomoc w obsłudze systemu, jak i specjalistyczne szkolenia dla Twoich pracowników. Z nami Twoja firma wykorzysta pełnię możliwości, jakie oferuje Microsoft Dynamics 365.


Opublikowano
arrow_back Poprzedni
apps Zobacz pozostałe