Dynamics 365 Business Central Wave 2 – Zmiany po aktualizacji w 2020 roku
Firma Miscrosoft w ubiegłym roku wprowadziła aktualizację dla Dynamics 365 Business Central, w której koncentruje się na dostarczaniu światowej klasy usług, aby sprostać wymaganiom szybko rosnącej bazy klientów. W tym artykule zostały opisane niektóre z funkcji, które już są dostępne lub będą w najbliższym czasie.
DZIENNIK ZMIAN
Administratorzy mogą formatować zasady przechowywania, w celu usuwania nieaktualnych danych z tabeli zawierających wpisy dziennika i zarchiwizowane dokumenty, zgodnie z ustawioną przez nich częstotliwością. Takie czyszczenie wpisów dziennika może ułatwić pracę, dzięki temu, że w systemie są tylko dane, które są rzeczywiście istotne. Można usunąć wszystkie dane z tabeli, których data wygaśnięcia minęła lub, dzięki dodaniu kryteriów filtrowania, tylko niektóre wygasłe dane.
DOMYŚLNY KOSZT JEDNOSTKOWY DLA POZYCJI NIEZWIĄZANYCH Z MAGAZYNEM/USŁUGAMI
Pozycje usługowe i pozamagazynowe zawierają koszty, które bezpośrednio wpływają na zyski ze sprzedaży zapasu lub produktu, którego są składnikami. Kiedy zmieniają się okoliczności sprzedaży, zmieniając się również koszty. Ważne jest wtedy, aby wykorzystywać nowe koszty w nowych dokumentach sprzedaży, montażu i produkcji. Dzięki aktualizacji, możliwe jest określenie domyślnych wartości, które będą używane w nowych dokumentach, co zmniejsza potrzebę ręcznych aktualizacji.
EKSPORT KONSOLIDACJI
Zdarza się, że spółki zależne które używają Dynamics 365 Business Central muszą raportować sprawozdania finansowe konsolidacji firmie, która korzysta z Dynamics 365 Finance lub Dynamics 365 Supply Chain Management. Dzięki aktualizacji, takie konstelacje biznesowe mogą oszczędzić czas poprzez eksportowanie danych w formacie pliku konsolidacji, jaki oczekuje firma Finance, czy Supply Chain Management. Nie trzeba wtedy przekształcać zawartości.
ZARZĄDZANIE FUNKCJAMI
Korzystanie z funkcji aplikacji, które zmieniają rutynę użytkownika, może być procesem uciążliwym, a firmy chcą to robić we własnym tempie. Administratorzy mogą teraz włączać funkcje aplikacji w każdej firmie i przeszkolić użytkowników w zakresie nowych działań, unikając w ten sposób zaburzeń w codziennej pracy.
NUMER TELEFONU KOMÓRKOWEGO U NABYWCÓW/DOSTAWCÓW
Bardzo przydatnym dodatkiem w tej aktualizacji systemu jest dodanie numeru telefonu komórkowego do nabywców/dostawców. Można go zobaczyć na dokumentach sprzedaży i zakupu.
Jeśli interesuje Cię Business Central i chciałbyś dowiedzieć się o możliwościach, jakie ten system może wnieść do Twojego biznesu, zapraszamy do kontaktu.